»

چاپ این نوشته

ارزش تبلیغی خروج امام حسین از مکه

 خروج امام از مکه در روز «ترویه» یعنى روز هشتم ذى الحجه که روز حرکت به منى‏ و عرفات است ارزش تبلیغى تکاندهنده ترى از خود اقامت در مکه داشت. و از نظر رساندن پیام اسلام، این پشت کردن به کعبه تسخیرشده امویان و حجى که گرداننده‏اش دستگاه یزیدى بود- حجى که ظاهرش اسلامى و روحش جاهلى بود- نشان داد که اسلام این صورت خالى نیست که خاطرها آسوده باشد، معنى و حقیقت است که به خطر افتاده است.
مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى    ج‏۱۷    ۶۴۱  
302295_524

پیوند یکتا برای این مقاله: http://camotahhar.ir/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%db%8c-%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%ac-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%da%a9%d9%87/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*